Onderhoud Onderhoud
Onderhoud

In 2022 is het onderhoud aan kerk en toren grotendeels afgerond. Dit onderhoud heeft plaatsgevonden  in het kader van de meerjarenraming 2020-2026.  Voor dit  onderhoud is tot op heden € 100.000,- uitgegeven, hiervan is in het kader van de SIM-regeling 60% subsidiabel.

Het geplande groot onderhoud aan het orgel is in 2022 afgerond door orgelbouwer Reil te Heerde.
De begroting was € 45.000,-. Door o.a. het schilderen van het gehele orgel en de plaatsing van een nieuwe windmotor is het totaalbedrag uitgekomen op € 58.000.-.
Het totale bedrag is, dankzij de inzet van de sponsorcommissie, bijeengebracht door fondsen, gemeente De Wolden, bijdragen bedrijfsleven, legaten  en giften  gemeenteleden.
In mei 2022 is het orgel met een Bevrijdingsconcert door organist Harm Hoeve onder grote belangstelling, waaronder de burgemeester van de Wolden, in gebruik genomen.
De toegang van het concert was gratis, als dank voor allen die financieel hebben bijgedragen.

Gelet op de hoge energieprijzen zijn in de kerk en in de Munnekeweer de lampen vervangen door led-lampen en is er radiatorfolie aangebracht.

College van Kerkrentmeesters

Dienst met ds. A. van Setten-Ruhrwiem